#alkole hayır

rakı adabı

alierdden
rakı adabında en sevdiğim kural herkesin kadehi boşalmadan kimseye rakı doldurulmaması. Böylece bünyeye göre değişkenlik gösterse de herkes ortalama aynı kafada oluyor ve sofra sonu "abi hiç yardım etmediniz ki sırf 1 buçuk şişe ben içmişim ya" muhabbeti dönmüyor (bkz: [Arog dk:08:59] ) onun dışında ki şeyleri pek bilmem takmam.

rakı adabı

omer
açıkçası benim pek sevmediğim ve iplemediğim bir konudur. iç geç işte derim ancak bu konuya kafayı takanlar fazlasıyla var.
[url]https://www.youtube.com/watch?v=ST_jZ8yfxm0[url]
ben biraz etleri pişiren abimiz gibiyim.

bu konu üzerine yıllarını harcamış değerli bir şahsiyetimiz de var tabii.
(bkz: aydın boysan)

ne olacak bu memleketin hali tefrika #1

nesil
"Bizim zamanımızda" diye başlayan cümleler kuracak yaşa da geldik hamdolsun:) 70-80 yıllarda büyük bir entellektüel sorun, aynı zamanda harika bir karikatür kaynağıydı bu soru! "Ne olacak bu memleketin hali?" Muhtelif edepli veya edepsiz cevapları da vardı elbette. Mubabbetin demi memleketin hali ile çıkardı, üzerine kafa yormayan, söyleyecek iki kelamı bulunmayan bir masada oturmasına izin verilmeyen çocuklar, bir de erken yatan yaşlılardı. Birkaç seneye bende erken yatıcam zaten o zamana dek idare edin. Başlık oradan kalma, çeyiz sandığımdan çıkardım, baktım hala yepisyeni, kullanma tarihi filan da yok, üstelik yeniden moda olmuş iyi mi? O zaman dedim ben bunu bir seferde kullanıp harcayacağıma böleyim, hem tefrika'yı da anmış oluruz, hem de tek kalemde silmez uzun uzun kullanırız. Yaşlı olmak böyle bir şey ayrıca idareyi öğreniyorsun evladım. "İdareli kullan"o kadar önemli bir cümleymiş ki hayatta neyse o da başka tefrika sayısına inşallah. Efendim bugün benim bu "ne olacak bu memleketin hali 1" konusu istiyorum ki şöyle hepimizi ilgilendiren, ağız tadına yakışan, toplumun da büyük bir yarasına parmak basan bişey olsun. Ondan düşündüm taşındım ve ilk konumun ALKOL FİYATLARININ pahalılığı olmasına karar verdim. Şimdi efendim 99 yılını hatırlıyorum ben gayet net. Bir 70'lik gelirdi masaya böyle kurula kurula o zaman boyumuz mu ufak bize fazla bile büyük gelirdi. 3.5 lira. Şimdiye bakınca 3 tane bir lira bir tane 50 kuruş. Hani anlamayan varsa diye detaylı anlattım bana bazen lazım oluyor ama anlamamaktan da değil o duymamaktan diyemiyorum! Neyse uzatmayayım, asgari ücret 96 lira ama 3.5 lira 70'lik rakı alınca oturmuyordu içine o rakam evlat acısı gibi. Bir tatlı, bir güzel olurdu yuvarlaması, sohbet sohbeti açar, eskiler, anılar anlatılır, şiirler, şarkılar söylenir, d.günleri kutlanır, ölenler yad edilir, her kalkan kadehe el verilir, aman pek bir eğlenilir sonunda memleketin halinden konuşulur herkes dağılırdı. Neden, peki neden genelde hep böyle keyifli olurdu? Alkol ucuzdu. İçene de, deneyene de, kırkyılda bircilere de akşamcılara da alkol ucuzdu. Alkol alıyoruz diye gerilmiyor, kendimizi ulan 2 kadeh içince yarına ne kadar para kalacak, içmesemiydik acaba diye düşünmüyorduk. Alkolik olmak o kadar ucuzdu ki, alkolik olmayı kendimize yakıştıramıyorduk. Şimdi öyle mi? Baştan gergin oturuyorsun o içkinin başına. "Ulan buna vereceğim para ile 2 fatura mı ödeseydim" acaba deyip de kadeh kalkar mı, şiir okunur, şarkı söylenir, ölen yad edilir mi?Edilmez küfredilir netekim alkol fiyatlarına yapılan aşırı zamlar her zaman "alkol masasında kan döküldü" haberlerini de peşinden getirmiştir. Ben o kadar para veriyorum bu içkiye , bunları mı dinleyeceğim bir de" diyerek aşırı gerilim yükleniyor tabii bünyeye. Neyse efendim lafı dolandırmayayım, Alkol Pahalı! Yazık bu ülkenin insanına, yazık bu ülkenin keyif almak isteyenine, toplaşıp ne olacak bu memleketin hali diye soracak olanına, deneyene, bir cesaret alıp karşımdakina açılayım, bir yıldönümümüzü romantik kutlayayım diyenine yazık. Bir kültürü, bir mirası (rakı+beyazleblebi) yaşatmak isteyenine yazık. Litrelik rakı alıp kasaya koyanlar var yahu artık memlekette, en kıymetli malım bu diyerek. Geçen gün gittim bir arkadaşa, ksadan çıkarıpp koklattı, onca dil döktüm kahve gibi fincanda bir parça paylaştı. Yahu siz bir salsanıza insanları, rahat alkol alsınlar, gülsünler, eğlensinler sohbetler etsinler. Aaa dur şimdi aklıma geldi memlekette gülmek için mevzu yok sahi değil mi? Tabii ya bu insanın yüzünden gülmeyi, kalbinden karşılıksız sevmeyi çaldılar esas konu oydu işte yaşlılık bak bana neler anlattırdı. Ulen en azından sizi unutmak adına içelim o zaman! Ama işte ALKOL PAHALI...

sahte içki

story
Aslında dozunda içilen alkolün y----- bile var . Fakat günümüzde sahte içki olaylarından ötürü çok fazla can kaybı olduğu için insanlar haklı olarak çekiniyor. Gerçi alkole gene zaman geldi. Değişik. Bişey diyemicem ..

hoş geldiniz, bilginizle fikirler ve eleştiriler getirdiniz.


eski defterler ile zamanda yolculuk açılıyor. dün, bugün, yarın ve sonsuza değin el değmemiş konularda deneyim ve düşüncelerinizi açıkça paylaşabildiğimiz kronolojik bilgilik, hayata dair ne varsa aklınızdakilere 7/24 tercüman olacak etik çerçevede bir topluluğuz.
üyemiz olarak, zaman makinesi eski defterler'e siz de özgürce yazılar yazmak ve yönetimine katılmak ister misiniz? iletişim: sozluk@eskidefterler.com

hemen yazar olun